.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایران به جزو 12 کشور برتر فناوری طراحی موتور دیزل سنگین پیوست
رئیس جمهوری با اشاره به تاكيدات مكرر و جدي مقام معظم رهبري در خصوص نهضت نرم افزاری و روحيه خودباوري و ابتكار ، در‌باره طرح موتور ديزل سنگين گفت: كشور ما با اين فناوري جز‌و 12 كشور دنيا در اين فناوري پيوست...
ایران به جزو 12 کشور برتر فناوری طراحی موتور دیزل سنگین پیوست

رئيس جمهور كشورمان گفت: سكوي حفاري نيمه شناور ايران البرز ويژه درياي مازندران است اگر چه اعتقاد داريم درياي مازندران به سكوهاي بيشتري نياز دارد.

به گزارش شمال نیوز ، محمود احمدي‌نژاد در مراسم آغاز فعاليت همزمان سكوي حفاري نيمه شناور ايران البرز و شركت موتور ديزل سنگين ايراني اظهار داشت: هنوز كشورمان وارد مرحله بهره‌برداري نفت و گاز مازندران نشده است و اين سكو نخستين گام جدي و سنگين است.

وي خواستار شكل‌گيري صنايع پايين دستي و اشتغال‌‌آفرين در درياي مازندران شد و تصريح كرد: ايران با ابتكار و نوآوري جوانان متعهد ايراني مرجع اقتصادي دنيا مي‌شود.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه به استان مازنداران سفر كردم، گفت: تا كنون به مازندران كه به استاني زرخيز لقب گرفته بود استان انسان‌خيز مازندران بايد گفت‌. چرا كه انسان بسيار والاتر و ارزشمندتر به سيم و زر و ماده است.

وي از ديار مازندران به عنوان ديار علويان و علماي بزرگ ياد كرد و بيان داشت:‌ ما بايد به سمتي برويم كه ايران عزيز هميشه آباد باشد.

وي اضافه كرد: اگر كشوري آبادي در خود نداشته باشد نمي‌تواند خود را حفظ كند. نمي‌تواند سربلندي استقلال را به وجود آورد.

رئيس جمهور كشورمان خواستار تجميع توانايي‌ها و نبوغ جوانان ايراني شد و اظهار داشت: ايران براي هميشه بايد عزيز سربلند و قدرتمند باشد.

وي با يادآوري جانفشاني‌ها و ايثارگري‌هاي ملت ايران در پيروزي و تثبيت اين انقلاب گفت: خيلي وقت‌ها انسان‌هاي متعالي نه تنها از مال و ثروت خود گذشته‌اند بلكه جانشان را نيز فدا كرده‌اند تا ايران عزيز الهام بخش باشد.

وي يادآور شد: در دنياي امروز اگر ملتي در مسير اثرگذاري بر مناسبات جهاني حركت نكند مقهور مستكبران مي‌شود.

رئيس جمهور كشورمان با تاكيد بر اينكه بدون علم امكان دستيابي به عزت وجود ندارد تصريح كرد: بدون علم و فناوري ادامه زندگي ميسر نيست.

وي استفاده از فناوري پيشرفته را راه تعالي و توسعه در دنيا قلمداد كرد و اظهار داشت: خودباوري در كنار شجاعت خلاقيت و نوآوري از ابزارهاي توسعه محسوب مي‌شود.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه شجاعت ورود به عرصه‌هاي سنگين علمي و صنعتي نيز ارزشمنداست تصريح كرد: با تاكيدات مكرر و جدي مقام معظم رهبري نهضت نرم‌افزاري در ايران شكل گرفت و با روحيه خودباوري و ابتكار مسير توسع و شكوفايي در حال طي كردن است.

وي در‌باره طرح موتور ديزل سنگين افزود: كشور ما با اين فناوري جز‌و  12  كشور دنيا در اين فناوري پيوست.

وي ادامه داد‌: با پشتيباني مسئولان هر روز در كشورمان شاهد يك خبر علمي فناوري نوين ابتكارات و اختراعات جديد هستيم.

رئيس جمهور حركت را نتيجه خودباوري و ابتكار عملي دانست و يادآور شد: اين نويدبخش آباداني براي ايران اسلامي است.

وي به مسئله احداث كارخانه كك‌سازي در سوادكوه اشاره كرد و بيان داشت:‌ احداث كارخانه كك‌سازي در مازندارن جز‌‌و آرزوها و مطالبات من بوده است.

رئيس جمهور درباره برنج مازندران اظهار داشت: بخش مهمي از اين توليدات و دسترنج كشاورزان مازندراني به دليل رويه نامناسب در فروش به هدر مي‌رود و كشاورز سودي نمي‌برد.

وي تاكيد كرد: با ساخت شاليكوبي‌هاي مدرن فناوري در توليد برنج بايد به كار گرفته شود.

رئيس جمهور اظهار داشت: وزارت بازرگاني در دولت اين مسئله را پيگيري كند تا مشكل كشاورزان مازندراني برطرف شود.

وي با اشاره به اينكه دولت از ساخت كارخانه كنستانتره در شمال كشور حمايت مي‌كند افزود: توسعه صنعتي نبايد مانع آسيب‌رساني به طبيعت شمال شود.

وي اضافه كرد: در دولت و شوراي برنامه‌ريزي به اين نتيجه رسيديم كه در برنامه پنجم سهم بخش كشاورزي به شدت بايد افزايش يابد.

رئيس جمهور تا دقايقي ديگر درمراسم بهره‌برداري سكوي حفاري نيمه شناور ايران البرز را آغاز خواهد كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.